Rozpoczęła się ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna pod nazwą „Zwolnij – niebezpieczny punkt!”, która będzie trwała od 1 czerwca do końca września 2025 roku. Jest to wspólna inicjatywa Biura Ruchu Drogowego KGP oraz firmy Neptis SA, operatora aplikacji Yanosik. Celem kampanii jest podniesienie świadomości kierowców na temat niebezpiecznych miejsc na drogach oraz zmniejszenie prędkości, co ma przyczynić się do ograniczenia liczby wypadków. Program ten obejmuje 752 zidentyfikowane lokalizacje, w których wystąpiło znaczące zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Akcja „Zwolnij – niebezpieczny punkt!” opiera się na analizach przeprowadzonych przez Biuro Ruchu Drogowego KGP z lat 2022-2024. Na ich podstawie stworzono listę miejsc, gdzie doszło do co najmniej pięciu wypadków. W szczególności zwrócono uwagę na skrzyżowania oraz przejścia dla pieszych, które są miejscami o wysokim ryzyku wystąpienia zdarzeń drogowych. Aby zwrócić uwagę kierowców, każdy z nich zbliżający się do wytypowanych lokalizacji otrzyma w aplikacji Yanosik komunikat głosowy informujący o niebezpieczeństwie.
W kampanię włączyła się także firma Screen Network SA, która emituje spoty dotyczące akcji na ekranach LED rozmieszczonych w strategicznych punktach, takich jak dworce, stacje paliw i centra handlowe. Dzięki tej współpracy, informacje dotrą do znacznie szerszej grupy odbiorców, co zwiększy efektywność działań prewencyjnych. Akcja ma na celu nie tylko informowanie kierowców, ale także edukowanie ich w zakresie bezpiecznego poruszania się po drogach i zwracania uwagi na potencjalne zagrożenia, co może uratować życie niejednego uczestnika ruchu drogowego.
Źródło: Policja Turek
Oceń: Nowa akcja „Zwolnij – Niebezpieczny punkt!” w Turek
Zobacz Także