JYSK! PRZEPRASZA niepełnosprawnych mieszkańców Turku
Niepelnosprawni.pl
Mateusz Różański, fot. JYSK (1,3), Tomasz Michalak (2)
18 Lipiec, 2018 - 17:49

Nasza akcja #dostępnoscminus przynosi pierwsze pozytywne rezultaty. Dzięki nadesłanemu zdjęciu Czytelnika, firma JYSK odblokowała miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością przy Centrum handlowym Karuzela w Turku.

Tomasz Michalak, Jysk
REKLAMA
.

Nasz Czytelnik Tomasz Michalak, prowadzący fanpage Turek bez Barier, przysłał nam zdjęcie „koperty” dla osób z niepełnosprawnością przy centrum handlowym w Turku. Dwa miejsca parkingowe były zajęte przez… ekspozycję mebli ogrodowych firmy JYSK.

fot. Tomasz Michalak, turekbezbarier.pl

Fotografię wraz z podpisem umieściliśmy na fanpage Integracji i portalu Niepelnosprawni.pl.

Szybka reakcja firmy


W środę, 18 lipca, otrzymaliśmy wiadomość od firmy JYSK z przeprosinami i obietnicą, że do podobnej sytuacji w przyszłości nie dojdzie. Meble zostały usunięte z miejsc parkingowych. Poniżej zamieszczamy treść listu:

„Szanowni państwo,

Pragniemy przeprosić wszystkie osoby niepełnosprawne za to, że na przeznaczonych dla nich miejscach parkingowych pod Centrum handlowym Karuzela wystawione były meble JYSK. Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca. Po państwa interwencji podjęliśmy natychmiastowe działania zmierzające do zwolnienia miejsc dla niepełnosprawnych.

Co roku firma JYSK w sezonie wiosenno-letnim przygotowuje ekspozycje zewnętrzną mebli ogrodowych. Miejsce, gdzie mogą być zaprezentowane meble, wyznacza dane centrum handlowe, od którego wynajmujemy powierzchnię. Tak było i tym razem. Nie jest to jednak dla nas żadnym usprawiedliwieniem. Natychmiast po tym, jak zauważyliśmy państwa wpis w mediach społecznościowych i na portalu Niepelnosprawni.pl podjęliśmy działania zmierzające do zwolnienia miejsc. W porozumieniu z centrum handlowym „Karuzela” miejsce zostało zwolnione i będzie użytkowane zgodnie z przeznaczeniem.

Doceniamy państwa działanie i inicjatywę #dostępnoscminus. Dziękujemy za zwrócenie nam uwagi. Pracownicy JYSK zostali poinformowani o zaistniałej sytuacji oraz uwrażliwieni na większą staranność i rozwagę przy podejmowaniu decyzji o ekspozycji letniej. Wierzymy, że dzięki Państwa pracy i zwróceniu uwagi na problem, także my możemy przyczyniać się do tego, aby nasz kraj był Wolny od Barier i stereotypów związanych z osobami niepełnosprawnymi.

Aleksandra Chalimoniuk, Dyrektor PR i Komunikacji JYSK Polska”

 

fot. JYSK

Redakcja portalu TurekBezBarier.pl nie odpowiada za treści zamieszczanych przez czytelników komentarzy, zastrzegając sobie jednocześnie prawo do ich moderowania oraz kasowania w przypadkach ewidentnego naruszania prawa. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach.

Reklama

 
Copyright:TurekbezBarier    2014 - 2018   Wszystkie prawa zastrzeżone.